tijd - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu tijd - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu

tijd

Door: Anna Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Juni 2012 | Nederland, Ten Boer

Wat gaat de tijd ontzettend snel. Wat gaat school ontzettend snel. Het voelt als vorige week dat ik in de vijfde begon. Maar niets is minder waar, het schooljaar is al weer bijna afgelopen. Vorige week had ik mijn laatste lesweek en vrijdag de allerlaatste lesdag. Het is zo raar om bij elke les te zitten en te denken, dit is de laatste les ooit Latijn, of kunst, of geschiedenis, het is gewoon afgelopen.

Natuurlijk niet helemaal, ik heb toetsweek gehad deze week en morgen ga ik de laatste toets van mijn WLG carrière maken, dat wordt knallen! Maar ook dan weer, bij elke toets het besef, dit is gewoon de laatste keer, weird. Het zal nooit meer hetzelfde worden. Ik kom terug, dat weet ik zeker, deze paar weken natuurlijk, maar ook met kerst en in de zomer. Het zal altijd mijn WLG blijven, maar niet meer het WLG als leerling, het wordt anders.
Nu is dat ook precies waar ik aan toe ben, iets anders en iets nieuws, maar het starten van iets nieuws betekend ook het afscheid nemen van het bekende. Van alles wat ik nu met veel plezier doe, zwemmend redden, zwemles geven, bijles geven, tonelen op school, dat wordt allemaal verleden tijd.

Maar ik heb nog twee weken en daarin wil ik zoveel mogelijk doen, genieten van de kostbare Hollandse uurtjes, van mijn vrienden en familie, van mijn lieve kindjes die ik zwemles geef, ik kan het nog even koesteren. Voor je het weet is het weg.

Over twee weken vertrek ik weer naar Taizé, daar kijk ik echt naar uit. Heerlijk een week tot rust komen, nu moet er zo veel en is het flinke stress, daar alleen even de sleur van de dag. Het wordt de laatste week met mijn vrienden voordat ik vertrek, een week om nooit te vergeten. Daarna met mijn ouders en broertje en zusje op vakantie, dan 10 dagen thuis en daarna…..

  • 28 Juni 2012 - 21:59

    Henny:

    oei, nu komt het allemaal wel heel dichtbij, steeds een stukje afscheid nemen. vind het nog steeds heel bijzonder, de eerste keer toen je nog bij ons op volleybal zat, toen net niet. maar nu ga je echt. mooi stukje in de noorderkrant. ik blijf je volgen, want je blijft toch nog steeds eentje van mijn team ;-) ik wens je heel veel succes, en ik kijk uit naar je verhalen. groet

  • 08 Augustus 2012 - 18:37

    Isis:

    hoi anna!
    veel succes in bosnie!!!!;-)
    groetjes isis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Twee jaar lang zal ik in het mooie Bosnië gaan wonen, ik ga namelijk klas 5 en 6 afmaken op het United World College in Mostar. Ik doe een jaar langer over mijn middelbare school, maar daar krijg ik ontzettend veel voor terug. Er zijn 13 UWC colleges verspreid over de wereld en allemaal hebben ze dezelfde instelling: "UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future" Dit alles betekent dat ik naar school ga, woon, eet, leer, slaap, sport, vrijwillerswerk doe, feest, serieuze gesprekken voer, lach, huil en nog veel meer met mensen van over de hele wereld. Op deze blog ga ik proberen jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Mijn inzet is elke week een verhaal vanaf het moment dat ik in Mostar ben aangekomen. Ik schrijf over mijn dagen, dingen die opvallen, dalen en pieken. Het zullen niet altijd grote verhalen zijn, maar ik maak genoeg mee om elke week wat te kunnen schrijven. Het is leuk om mijn belevenissen met anderen te kunnen delen. Welkom op mijn blog!

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 60492

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 02 Juni 2014

UWC avontuur in Mostar

Landen bezocht: