tussen de bedrijven door - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu tussen de bedrijven door - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu

tussen de bedrijven door

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Oktober 2013 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Tussen de bedrijven door schrijf ik ook nog even snel een blogje. Het gaat hier lekker! Het weer is helaas wat achter uitgegaan, het wordt winderig en kil, maar dat maakt het hier op het UWC niet minder gezellig :) Er zijn een aantal dingen waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest en nog mee bezig ben en die zal ik hieronder even opnoemen:

1) Mijn extended essay. Dit is een soort profielwerkstuk van maximaal 4000 woorden. Ik heb besloten mijn EE te doen over Mormonen met de volgende research question: “To what extend does the mormon influence the twilight series and how?” is erg interessant, maar ook veel werk. Mijn First draft is af, maar ik ben er nog lang niet.

2) Een project week! Samen met een First year ben ik bezig met het organiseren van een project week die over twee weken gaat plaatsvinden. We gaan naar haar hometown en daar gaan we een of twee klaslokalen schilderen, zodat ze een mooi kleurtje krijgen. We zijn er allebei ontzettend onthousiast over en ik kijk er ontzettend naar uit, het wordt cool!

3) Over een week is het Bajram en dan wil ik ergens heen. We zijn vrij van zaterdag tot en met woensdag, dus er is tijd om te reizen. Ik zat aan allemaal super dingen te denken als istanbul en Roemenië, maar daar heb ik geen geld voor, dus het wordt waarschijnlijk toch iets minder exotisch ver weg. Kroatië of Servië zijn ook leuk.

4) Colleges. Ik ben nog steeds in het zoekproces, aanstaande vrijdag is er een college fair, dan kom ik wat meer te weten over een paar zeer interessante colleges waar ik erg over nadenk om me aan te meleden.

5) The election commission. Ik heb deze week de verkiezing voor de studentenraad en vertegenwoordigers georganisseerd. Dat is een leuk werkje en leerzaam.

6) Volleyball

7) Publishing CAS is bezig met een heel leuk project om in contact to komen met alle andere UWC’s.

8) SAT’s. In Amerika is het voor bijna elke universiteit nodig dat ik een sat test doe. Deze test is een standaard test in het Engels die mijn wiskunde, schrijf en leesvaardigheden test. Het is nogal vervelend dat deze test in het engels is. In eht Nederlands zou het een makkie zijn. Ik doe hem deze zaterdag, hij duurt zo rond de vier uur. Wish me luck.

9) Schoenen kopen. Dat is hier nogal een onderneming, maar uiteindelijk heb ik iets gevonden.

10) Mama’s verjaardag vieren via skype, nog gefeliciteerd mama!

  • 03 Oktober 2013 - 00:53

    Henny:

    Owh gelukkig ook nog steeds volleybal ;-) als ik dit zo lees vraag ik mij wel af of er voor jou wel genoeg uren in een etmaal zitten. blijft leuk je te volgen (y)

  • 03 Oktober 2013 - 09:57

    M.Biesheuvel:

    Lieve Anna,
    Ik keek al uit naar je verslag. Wat heb je het druk, maar wel heel boeiend.
    Jammer dat je zo ver weg zit. Kennissen van mij zijn Mormonen . Ik kreeg van hun de Mormonen Bijbel. Maakte een doop door algehele onderdompeling van hun zoon mee.
    En bezocht hun tempel in Zoetemeer. Het zijn bijzonder aardige mensen. Ze proberen me wel te bekeren, maar op een vriendschappelijke manier.
    Sterkte met alles. Liefs van je Oma.

  • 03 Oktober 2013 - 10:50

    Marieke Bruijn:

    Hee Anna, leuk weer wat te lezen, hoezo veel te doen.....Veel plezier en succes met alles. Liefs Marieke

  • 06 Oktober 2013 - 13:23

    Anneke Bruijn:

    Leuk weer wat van je te horen/ lezen. Hoe ging je SAT? Liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Twee jaar lang zal ik in het mooie Bosnië gaan wonen, ik ga namelijk klas 5 en 6 afmaken op het United World College in Mostar. Ik doe een jaar langer over mijn middelbare school, maar daar krijg ik ontzettend veel voor terug. Er zijn 13 UWC colleges verspreid over de wereld en allemaal hebben ze dezelfde instelling: "UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future" Dit alles betekent dat ik naar school ga, woon, eet, leer, slaap, sport, vrijwillerswerk doe, feest, serieuze gesprekken voer, lach, huil en nog veel meer met mensen van over de hele wereld. Op deze blog ga ik proberen jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Mijn inzet is elke week een verhaal vanaf het moment dat ik in Mostar ben aangekomen. Ik schrijf over mijn dagen, dingen die opvallen, dalen en pieken. Het zullen niet altijd grote verhalen zijn, maar ik maak genoeg mee om elke week wat te kunnen schrijven. Het is leuk om mijn belevenissen met anderen te kunnen delen. Welkom op mijn blog!

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 6132
Totaal aantal bezoekers 60421

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 02 Juni 2014

UWC avontuur in Mostar

Landen bezocht: