thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu

thuis

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 Juni 2013 | Nederland, Groningen

Mijn eerste jaar zit er op. Vorige week woensdag ben ik naar huis gereisd, met een treurig, voldaan en blij gevoel heb ik een hele dag gereisd. De herinneringen dicht bij me. De laatste weken waren super, maar ook akelig, iederen wist dat het bijna voorbij zou zijn. Bij mij kwam het echt besef pas in de laatste week, toen was ik er aan toe om naar huis te gaan.

De laatste week in Mostar werd een beetje verpest door het slechte weer. Lekker in de zon, nee hoor, het regende. We zijn dus ook niet meer naar Kravice geweest. Het maakte de sfeer er wat jammer op. De dagen gingen voorbij, afscheid nemen, lol hebben, het hoorde er allemaal bij.

En dan komt het tus inpakken, wat een klus is dat geweest. Alles moest gesorteerd worden: in Mostar blijven of mee naar huis. Het heeft een tijd geduurd, als laatste ging alles van mijn muur. Toen voelde het echt heel erg kaal.

En toen was het dan tijd voor graduation day! Raar om mijn lieve second years te zien afstuderen aan het uwcim, het was mooi. Ik heb zelf ook nog opgetreden, met het koor, heel erg cool. Het was een mooie dag. 's avonds hadden we Prom, dat kennen we in Nederland niet echt. Het was eten(helaas kan ik niet zeggen lekker) en daarna dansen. Super afsluiting. De dag erna zou ik naar huis gaan.

Om negen uur zat ik dus in de bus. Stomme buschauffeur liet de bus heen en weer gaan. Daarna vliegtuig, daar Wenen(met het meest onoverzichtelijke vliegveld ooit) Daarna Amsterdam! Papa en mama stonden op me te wachten en het was weer heerlijk vertrouwd. Toen heb ik koffie gedronken bij de starbucks en me verbaasd over de prijsen.

Nu ben ik al weer een kleine week in Nederland, heerlijk en raar. Vandaag ben ik met papa mee gegaan naar zijn werk, ik wilde wel eens zien wat hij daar allemaal uitspookt. Over vijf weken ga ik naar taizé, dan met mijn ouders op vakantie en dan een week met de zonnebloem mee als vrijwilliger.

De blog is misschien een beetje weemoedig, maar dat lijkt me niet zo raar. Ik heb nu tien weken om tot rust te komen en te genieten van thuis. Dan ben ik er in Augustus helemaal klaar voor om een second year te zijn.

  • 04 Juni 2013 - 16:53

    Marieke Bruijn:

    Lieve Anna, afscheid nemen voor kortere tijd, voor langere tijd, of voor altijd doet altijd een beetje pijn. Maarherinneringen blijven altijd bij je en die pakt niemand je af, die gaan in de spreekwoordelijke rugzak en sleep je overal mee naar toe.Het is heerlijk dat papa en mama allebei in Mostar zijn geweest, dus ze snappen precies waar je het over hebt en zullen ongetwijfeld begrijpen dat het voor jou heel dubbel is om nu weer thuis te zijn
    Ga vooral lekker genieten, van weer een poosje lekker onder de vleugels van papa/mama te zijn!
    Liefs
    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Twee jaar lang zal ik in het mooie Bosnië gaan wonen, ik ga namelijk klas 5 en 6 afmaken op het United World College in Mostar. Ik doe een jaar langer over mijn middelbare school, maar daar krijg ik ontzettend veel voor terug. Er zijn 13 UWC colleges verspreid over de wereld en allemaal hebben ze dezelfde instelling: "UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future" Dit alles betekent dat ik naar school ga, woon, eet, leer, slaap, sport, vrijwillerswerk doe, feest, serieuze gesprekken voer, lach, huil en nog veel meer met mensen van over de hele wereld. Op deze blog ga ik proberen jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Mijn inzet is elke week een verhaal vanaf het moment dat ik in Mostar ben aangekomen. Ik schrijf over mijn dagen, dingen die opvallen, dalen en pieken. Het zullen niet altijd grote verhalen zijn, maar ik maak genoeg mee om elke week wat te kunnen schrijven. Het is leuk om mijn belevenissen met anderen te kunnen delen. Welkom op mijn blog!

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 1205
Totaal aantal bezoekers 60421

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 02 Juni 2014

UWC avontuur in Mostar

Landen bezocht: