back in Bosnia!! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu back in Bosnia!! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu

back in Bosnia!!

Blijf op de hoogte en volg Anna

17 Januari 2013 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Met z’n vieren in een taxi gepropt, samen met vier koffers en handbagage, de taxidrijver die alle spelers van Nederland weet te plaatsen bij het juiste elftal, regen regen regen, jaja, ik ben weer in Bosnië en Herzegovina.

Ik heb een super vakantie gehad, ik heb veel kunnen uitrusten en een hele fijne tijd gehad met mijn familie. Kerst bij mijn oma, oud en nieuw lekker thuis, net zoals mijn verjaardag. Noor uit Palestina is bij me geweest. Ik heb presentaties over Bosnië gegeven op mijn oude basisschool met leuke kinderen uit groep zes en zeven en ze hebben kaarten geknutseld voor de mensen in Bosnië. Ik heb een presentatie over UWC gegeven op het leuke WLG en ben ook naar de open dag geweest van UWC om iedereen enthousiast te maken voor Mostar. In dat proces had ik er ook weer driedubbel zin in om terug te gaan.

En dat terug komen in Mostar was geweldig. Na een flinke tijd van reizen kwamen we dinsdag rond zes uur ’s avonds weer in Mostar aan. Het enthousiasme en de blijheid van het weerzien overspoelde me, Mostar is mijn thuis en Susac mijn huis. Het was super om iedereen weer te zien en het rare is dat ik helemaal niet zo besefte hoeveel ik de plaats en de mensen gemist heb, totdat ik er werkelijk weer was.

Gister was ook meteen weer een drukke dag, school is begonnen, onze cultural week komt eraan, dus hadden we een meeting en daarna nog het eerste Dutch dinner van het jaar. De tweede term is duidelijk begonnen en ik heb er zin in. Laat het maar komen! Goede voornemens: Ik ga meer reizen en minder piekeren, zo veel mogelijk genieten. De komende vier maanden worden helemaal mijn maanden.


  • 17 Januari 2013 - 13:39

    Jaap:

    Super dat je het zo fijn hebt!

  • 17 Januari 2013 - 14:45

    Tante José:

    Hoi Anna, wat leuk dat je ons op de hoogte houdt van al je wel en wee. Fijn ook dat je blij was weer op school te zijn. Nu kun je je thuis weer lekker gaan missen...:-)
    We horen wel weer van je, he, als je wat te melden hebt. We leven met je mee! Liefs van Opa Kees en t. José.

  • 17 Januari 2013 - 16:16

    Marion:

    He Anna,

    Dat wat ik al dacht, blijkt inderdaad zo te zijn. Je hebt het nu helemaal naar je zin! Super om te merken. Geniet van de komende maanden!!!:)

  • 17 Januari 2013 - 16:18

    Oma:

    Fijn dat je het weer zo naar je zin hebt.liefs,Oma.

  • 17 Januari 2013 - 17:50

    Bo Donners:

    Lieve lieve Anna,

    Wat een leuk blog weer zeg! Ik hoop dat het een pracht-term wordt en dat alle deuren wageweid voor je openstaan!

    xxx je vriendinnetje uit Mostar :)

  • 17 Januari 2013 - 20:09

    Sanja:

    Lieve Anna,
    Wat een leuk verhaal weer...ik werd er emotioneel van..Fijn dat je het zo leuk hebt in Mostar
    Met groet, Sanja

  • 18 Januari 2013 - 19:32

    Marieke:

    Ha die Anna, mooi, mooi, mooi. Goed om te lezen dat je zo je tweede term bent begonnen. Dat worden vier super maanden! Groet, Marieke

  • 20 Januari 2013 - 16:07

    Marieke:

    Lieve Anna, fijn dat je weer een goede start hebt gemaakt daar. Fijn je verhalen te lezen, liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Twee jaar lang zal ik in het mooie Bosnië gaan wonen, ik ga namelijk klas 5 en 6 afmaken op het United World College in Mostar. Ik doe een jaar langer over mijn middelbare school, maar daar krijg ik ontzettend veel voor terug. Er zijn 13 UWC colleges verspreid over de wereld en allemaal hebben ze dezelfde instelling: "UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future" Dit alles betekent dat ik naar school ga, woon, eet, leer, slaap, sport, vrijwillerswerk doe, feest, serieuze gesprekken voer, lach, huil en nog veel meer met mensen van over de hele wereld. Op deze blog ga ik proberen jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Mijn inzet is elke week een verhaal vanaf het moment dat ik in Mostar ben aangekomen. Ik schrijf over mijn dagen, dingen die opvallen, dalen en pieken. Het zullen niet altijd grote verhalen zijn, maar ik maak genoeg mee om elke week wat te kunnen schrijven. Het is leuk om mijn belevenissen met anderen te kunnen delen. Welkom op mijn blog!

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 60519

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 02 Juni 2014

UWC avontuur in Mostar

Landen bezocht: