balkan culturalweek - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu balkan culturalweek - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Anna Bruijn - WaarBenJij.nu

balkan culturalweek

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Oktober 2012 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Deze week was het de week van de Balkan, aangezien het Balkan cultural week was. Cultural week betekent dat een werelddeel of gebied hun cultuur laat zien. Van de hele culturalweek heb ik niet zo veel gemerkt in deze week. Al hingen er leuke Bosnische feitjes op de muren in school. En begonnen we zondag met goede Bosnische koffie. Doordeweeks waren er activiteiten, maar die waren allemaal in Musala, en ik had niet zo’n zin in ’s avonds een uur lopen, ach wat was ik toch weer lui. En niet alleen lui, ik had allemaal dingen te doen. Maar het weekend was voor mij wel een klein Balkanweekend. Zaterdag op zondag een balkanfilm overnighter, in de kelder van Musala. Gelukkig had ik deze keer wel een goede plek om te slapen, ik mocht bij Noor(Palestina) op de kamer slapen, want haar roommate was er niet. En zondag begon om 6 uur een feest met ontzettend veel lekker traditioneel Bosnisch eten en traditionele dansmuziek, die zo leuk was dat ik wel mee moest dansen.

We zijn druk bezig met het organiseren van onze projectweek, nu is er een beetje roet in het eten gegooid. In plaats van vrijdag moeten we zaterdag vertrekken, want vier van de vijf leden hebben volgende week toneel. Ikzelf dus ook. Vijf dagen achter elkaar, vier uur op een dag. First years en secondyears bij elkaar, want we gaan samen Hamlet opvoeren. Morgen gaat het beginnen en voor die tijd moet ik nog 60 pagina’s Hamlet lezen, help!

En dan heb ik ook nog mee gedaan aan een ander project. Ik heb gezongen voor het klimaat. In België is dit project gestart, iets van 70 000 mensen hebben allemaal hetzelfde nummer gezongen en nu hebben ze ook aan UWC’s gevraagd of die dit ook kunnen doen. En zo lief als we zijn heeft onze school besloten mee te doen. Na een paar keer oefenen in het koor en met alle muzikanten hebben we zaterdag het lied opgenomen en zondag de video er bij gemaakt. Het resultaat moet binnen een paar dagen af zijn. Ik ben nu al trots op het resultaat.

De ouders van mijn co-year Jochem waren hier op bezoek en ze hebben alle Nederlanders meegenomen naar een heerlijke pizzeria. Het was ontzettend gezellig en lekker. De Dutchies hier zijn een leuke groep.

Volgende week zal ik waarschijnlijk niet op zondag schrijven, dan zit ik in Sarajevo. Dus dat wordt of zaterdag, of over anderhalve week.

  • 08 Oktober 2012 - 19:47

    Margaretha Hopman:

    Succes met Hamlet! Gaat wel lukken toch, die 60 pagina's?
    groetjes!

  • 08 Oktober 2012 - 21:01

    Ineke Van Pol:

    Wat maak je veel mee. Blijven genieten.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Twee jaar lang zal ik in het mooie Bosnië gaan wonen, ik ga namelijk klas 5 en 6 afmaken op het United World College in Mostar. Ik doe een jaar langer over mijn middelbare school, maar daar krijg ik ontzettend veel voor terug. Er zijn 13 UWC colleges verspreid over de wereld en allemaal hebben ze dezelfde instelling: "UWC makes education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future" Dit alles betekent dat ik naar school ga, woon, eet, leer, slaap, sport, vrijwillerswerk doe, feest, serieuze gesprekken voer, lach, huil en nog veel meer met mensen van over de hele wereld. Op deze blog ga ik proberen jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Mijn inzet is elke week een verhaal vanaf het moment dat ik in Mostar ben aangekomen. Ik schrijf over mijn dagen, dingen die opvallen, dalen en pieken. Het zullen niet altijd grote verhalen zijn, maar ik maak genoeg mee om elke week wat te kunnen schrijven. Het is leuk om mijn belevenissen met anderen te kunnen delen. Welkom op mijn blog!

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 60371

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 02 Juni 2014

UWC avontuur in Mostar

Landen bezocht: